KLANTREACTIE
"Anne-Marie beheerst de allerbelangrijkste basis van de tekst-schrijver: ze luistert, pikt signalen snel op, staat open voor opbouwende kritiek en adviezen en heeft een kritische instelling. Een vrouw met kwaliteit!"
Een krant kan een heel effectief communicatiekanaal zijn wanneer het past bij boodschap, doel en doelgroep. Aard, verspreidingsgebied en oplage van krant of huis-aan-huis blad moeten ook kloppen. Goede persberichten zorgen voor free publicity. Wil je meer zeggenschap over je boodschap, dan komen advertorials en advertenties in aanmerking.
Voor onze deelname aan de NRC Charity Award, een wedstrijd op initiatief van NRC met als doel charitatief Nederland te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep, maakten we gebruik van storytelling. Samen met Lieke Bakker van Studio eLBee ontwikkelde ik een strategie en zij maakte een bijpassend campagnebeeld. Nam, een vijfjarige deelnemer aan het brailleproject, was het onderwerp van de campagne.
Door het verhaal van Nam te vertellen en zijn omstandigheden concreet, persoonlijk en herkenbaar te maken, willen we de betrokkenheid bij het onderwerp vergroten en het vertrouwen in MHIVN stimuleren.
We laten zien dat Nam een droom heeft, maar dat zijn blindheid hem belemmert in het realiseren daarvan. Door de droom in braille te schrijven is in één oogopslag duidelijk dat het gaat om hulp aan blinden én krijgt de lezer hetzelfde gevoel dat Nam iedere dag in de ziende wereld heeft: niet weten waar het over gaat, buiten de boot vallen, er niet bij horen. Gekozen is voor een foto die Nam laat zien in zijn klaslokaal, met juf, hulpmiddelen en andere leerlingen. Eronder is de missie van MHIVN Foundation opgenomen.