KLANTREACTIE
“Het is net of ik mijzelf hoor praten. Precies de toon die bij mij past. Eerlijk, ik word hier warm van.”
MIJN BUITENPLAATS MAKELAARDIJ
Beke Hendriksma
Hoe functioneerden we ook alweer zonder deze mogelijkheid om actueel te zijn tot op de minuut en ervaringen te kunnen delen en contact te kunnen hebben met wie je maar wilt? Punten om rekening mee te houden in de marketingcommunicatiemix.
Met als doel de Slimmer Werken Week onder de aandacht te brengen van de doelgroep heb ik een communicatieplan gemaakt, zette ik het twitteraccount @SlimmerWerken12 op en en beheerde ik de Slimmer Werken website. In de Slimmer Werken Week wisselen werknemers in het mkb een dag van werkplek. Om kennis te delen, ervaringen uit te wisselen, een ander bedrijf of afdeling te leren kennen en vernieuwings-
impulsen op te doen. Syntens Innovatiecentrum, Kamer van Koophandel Noord-Nederland en Unique uitzendbureau waren de hoofdorganisatoren. In 2012 werd het evenement voor de laatste keer georganiseerd.
Prikkelende tweets waarin de meerwaarde van de Slimmer Werken Week onder de aandacht wordt gebracht met als doel aanmeldingen te genereren. Effectmonitoring via bitly links gekoppeld aan o.a. de aanmeldpagina van de Slimmer Werken website. Stakeholders en beïnvloeders binnen het onderwerp Slimmer Werken zijn ingezet om een gericht volgersbestand op te bouwen.