KLANTREACTIE
“Het is net of ik mijzelf hoor praten. Precies de toon die bij mij past. Eerlijk, ik word hier warm van.”
MIJN BUITENPLAATS MAKELAARDIJ
Beke Hendriksma
Online communicatie vraagt een manier van schrijven die heel precies is afgestemd op het zoek- en scangedrag van de websitebezoeker. Structuur is alles. Teksten zijn kort, informatief, maken nieuwsgierig of roepen op tot actie.
Tenge Hoveniersbedrijf is altijd in ontwikkeling. Het bedrijf is zich bewust van de veranderende wensen van de klanten en speelt daar op in. Zo wisten we via de websitestatistieken dat bezoekers van de website vooral geïnteresseerd zijn in de foto’s van de aanleg of renovatie van tuinen.
Dat gegeven was het uitgangspunt voor een nieuwe website. Samen met Studio eLBee gingen we aan de slag. Er kwam een ontwerp op maat, waarbij foto’s een grote rol kregen. We vernieuwden de fotoalbums en breidden ze sterk uit.
Er is beeldmateriaal van tuinontwerpen en beplanting, maar ook van paden, terrassen, erfafscheiding, pergola’s, tuinhuisjes en veranda’s. De foto’s zijn allemaal gemaakt in tuinen die Tenge Hoveniersbedrijf heeft aangelegd of gerenoveerd of in onderhoud heeft.
AKA tekst & advies nam de websitestructuur, de teksten en de coördinatie voor haar rekening.
Bijzonder is dat bezoekers van de website heel gemakkelijk kunnen zoeken in de fotoalbums. Ze kunnen selecties maken door icoontjes van tuinkenmerken of tuinwerkzaamheden aan te klikken.
Ook de nieuwsbrief kreeg een make-over. Nieuwsbrief en website sluiten nu mooi op elkaar aan. Ook komen de foto’s beter tot hun recht. De vaste rubrieken zoals tuinprojecten en tuintips blijven.
Inmiddels is er weer een nieuwe website.