Anne-Marie Krap, tekstschrijver en adviseur

KLANTREACTIE

"Anne-Marie beheerst de allerbelangrijkste basis van de tekst-schrijver: ze luistert, pikt signalen snel op, staat open voor opbouwende kritiek en adviezen en heeft een kritische instelling. Een vrouw met kwaliteit!"

FRANCINE VAN DEN BERG, text writing trainer

KLANTREACTIE

Het is net of ik mijzelf hoor praten. Precies de toon die bij mij past. Eerlijk, ik word hier warm van.

MIJN BUITENPLAATS MAKELAARDIJ

Beke Hendriksma

KLANTREACTIE

"Anne-Marie schreef
de teksten voor mijn website. Zij verstaat
de bijzondere kunst om de woorden te vinden voor  wat er al zo lang op het puntje van mijn tong lag."

OPVALLEND JEZELF

Diny van den Bout

KLANTREACTIE

"Anne-Marie durft kritisch door te vragen en vertaalt de antwoorden in treffende teksten."

DE WINTER
ORGANISATIEADVIES
FAIRBRAND

Klaas de Winter


 

KLANTREACTIE

"Ik heb Anne-Marie leren kennen als een enthousiaste, kundige en creatieve commu-nicatieadviseur. Ze denkt mee en komt afspraken goed na,
wat ik een prettige eigenschap vind."

SYNTENS INNOVATIECENTRUM

Marcèle van Kerkvoorde

KLANTREACTIE

"Anne-Marie weet in heldere, gewone dagelijkse spreek-
taal in al onze commu-nicatie steeds uiteen te zetten wat de essentie van de boodschap is. Telkens weer een voorrecht en een genoegen om dat te ervaren."

MHIVN FOUNDATION

Peter de Vries, voorzitter

KLANTREACTIE

"Ik heb Anne-Marie  leren kennen als een zeer veelzijdig schrijver, die droge beleidskost om kan zetten in lekker leesbare, interessante artikelen. Ook is ze, door haar oprechte interesse in mensen, zeer goed in staat om mooie human interest verhalen te schrijven. Daarnaast is ze zeer zorgvuldig, punctueel en betrouwbaar. En niet onbelangrijk: naast een professionele en kun-dige freelancer is ze ook een ontzettend sympathiek persoon!"

HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN

Chris Wind

KLANTREACTIE

"Wij worden ontzettend blij van Anne-Marie, niet alleen omdat ze een plezierige samen-werkingspartner is, maar ook omdat zij de pen lekker scherp kan hanteren!"

DE ERKENDE TOEZICHTHOUDER,

Caroline Wijntjes

  • slide 6
  • slide 1
  • slide 3
  • slide 3
  • slide 4
  • slide 5
  • slide 7
  • slide 8
false
10
10
fade
8
1

BOBBLUM

Een beetje chaos


Tafel 1

Elf suikerklontjes liggen bij haar kopje. Hoeveel erin zitten? Geen idee. Af en toe wisselt ze een paar woorden met de man tegenover haar, net als zij aardig boven de 80. Zijn linkeroor zit in het verband.

 

Tafel 2

Het koffiekopje houdt ze in haar ene hand en de sigaret in de andere. De meeste tafeltjes om haar heen zijn niet bezet. Ze kijkt naar de gevels van de rij winkels tegenover haar en naar de winkelende mensen eronder.   

 

Tafel 3

Aan de grote tafel neemt schuin tegenover mij een man plaats. Met één woeste armbeweging schuift hij alles in mijn richting wat in de buurt staat van zijn dienblad: manden met tijdschriften, menukaarten, peper en zout, plantjes. “Hoop niet dat u het erg vindt mevrouw”. Ik vind het niet erg, maar zijn toon laat ook geen ruimte voor iets anders. “Als vrouwen de baas zouden zijn ...”,  voegt hij er vervolgens nog een beetje dreigend aan toe. Ik lach vriendelijk, wil iets zeggen, maar hij begint aan zijn gebakje, laat zijn soep nog even wachten. Niet één keer kijkt hij op.  

 

Tafel 4

“Nee, daar gaat het helemaal niet om!” Mensen kijken om, richten hun blik op de jonge vrouw die meer wanhopig klinkt dan boos en niet op lijkt te merken dat iedereen kijkt. Ze slaat haar handen voor haar ogen. De man tegenover haar zegt niets terug.  
 

Tafel 3

Mijn overbuurman heft vertwijfeld zijn armen, ondertussen “wat een toestand, wat een toestand” uitroepend, gevolgd door hoofdschuddend mompelen. Snel lepelt hij zijn soep naar binnen.

 

Tafel 2

Haar groene dip dye kleurt leuk bij het bedrijfsschort. Het is nog drie kwartier tot sluitingstijd, maar desondanks bouwt ze de koffiedrinkende en rokende vrouw volledig in met torentjes van gestapelde stoelen op tafels. 

 

Tafel 1

Mevrouw haalt een mobieltje uit haar tas. Ze belt, maar krijgt geen gehoor en lijkt daar verbaasd over te zijn. Hij begint vervolgens heel luid een voor een de cijfers van het bedoelde nummer op te noemen. Mobiel bereikbaar zijn is één ding, een nummer inprogrammeren blijkt een stap te ver.  

 

Tafel 4

Rode wangen en dikke ogen van het huilen heeft ze. Hij zit er onbewogen tegenover. Zíjn binnenkant kan ik niet zien.

 

Tafel 3

Ik sta op, verlaat deze levens, breng mijn dienblad weg en loop naar het filmhuis: The King’s Gardens. Later hoor ik dat de oorspronkelijke titel A little chaos is aangepast voor het Europese vasteland. Waarom?

 


Reageren & delen

E-mail