Anne-Marie Krap, tekstschrijver en adviseur

KLANTREACTIE

"Anne-Marie beheerst de allerbelangrijkste basis van de tekst-schrijver: ze luistert, pikt signalen snel op, staat open voor opbouwende kritiek en adviezen en heeft een kritische instelling. Een vrouw met kwaliteit!"

FRANCINE VAN DEN BERG, text writing trainer

KLANTREACTIE

Het is net of ik mijzelf hoor praten. Precies de toon die bij mij past. Eerlijk, ik word hier warm van.

MIJN BUITENPLAATS MAKELAARDIJ

Beke Hendriksma

KLANTREACTIE

"Anne-Marie schreef
de teksten voor mijn website. Zij verstaat
de bijzondere kunst om de woorden te vinden voor  wat er al zo lang op het puntje van mijn tong lag."

OPVALLEND JEZELF

Diny van den Bout

KLANTREACTIE

"Anne-Marie durft kritisch door te vragen en vertaalt de antwoorden in treffende teksten."

DE WINTER
ORGANISATIEADVIES
FAIRBRAND

Klaas de Winter


 

KLANTREACTIE

"Ik heb Anne-Marie leren kennen als een enthousiaste, kundige en creatieve commu-nicatieadviseur. Ze denkt mee en komt afspraken goed na,
wat ik een prettige eigenschap vind."

SYNTENS INNOVATIECENTRUM

Marcèle van Kerkvoorde

KLANTREACTIE

"Anne-Marie weet in heldere, gewone dagelijkse spreek-
taal in al onze commu-nicatie steeds uiteen te zetten wat de essentie van de boodschap is. Telkens weer een voorrecht en een genoegen om dat te ervaren."

MHIVN FOUNDATION

Peter de Vries, voorzitter

KLANTREACTIE

"Ik heb Anne-Marie  leren kennen als een zeer veelzijdig schrijver, die droge beleidskost om kan zetten in lekker leesbare, interessante artikelen. Ook is ze, door haar oprechte interesse in mensen, zeer goed in staat om mooie human interest verhalen te schrijven. Daarnaast is ze zeer zorgvuldig, punctueel en betrouwbaar. En niet onbelangrijk: naast een professionele en kun-dige freelancer is ze ook een ontzettend sympathiek persoon!"

HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN

Chris Wind

KLANTREACTIE

"Wij worden ontzettend blij van Anne-Marie, niet alleen omdat ze een plezierige samen-werkingspartner is, maar ook omdat zij de pen lekker scherp kan hanteren!"

DE ERKENDE TOEZICHTHOUDER,

Caroline Wijntjes

  • slide 6
  • slide 1
  • slide 3
  • slide 3
  • slide 4
  • slide 5
  • slide 7
  • slide 8
false
10
10
fade
8
1

BOBBLUM

De piepjesman


Otters, sportvisserij, Friese paarden, kleiduivenschieten, gordijnen, hondenosteopathie, tuinaanleg, brandblussers, uitvaarten, vliegschool, binnenvaartschepen. Zomaar wat onderwerpen uit mijn huidige en vorige werk. Nu pas zie ik de overeenkomst: ik doe iets heel anders dan eerst, maar de variatie aan onderwerpen is gebleven. Niet toevallig natuurlijk, en dat is een leuke constatering.

 

Wat die onderwerpen verder gemeen hebben, is dat ze allemaal hun eigen specifieke woorden en begrippen kennen. En daar hebben we dan weer een woord voor: jargon. Ik heb het geluk dat ik me de taal van een nieuw onderwerp snel eigen kan maken en ik merk dat klanten dat prettig vinden. Het vergroot hun vertrouwen dat het wel goedkomt met die teksten. Ook buiten het werk is er jargon. Dit jaar stortte ik mij op een nieuwe sport: roeien. En ja hoor, meteen vlogen me allemaal onbekende termen om de oren. Scullen, boordroeien, riggers, blikken, inpik, uitzetten, halen, strijken enzovoort . En dan heb ik het nog niet eens over de commando’s die je moet kennen (en nee: zeg nooit peddels of roeispanen, maar riemen).

 

Ik merkte dat ik me extra beginnerig voelde door die woorden en het gebruik ervan een beetje uitstelde. Want dat klonk zo ervaren en dat was ik nog helemaal niet. Je moet de taal ook verdienen, zo voelde het. Maar geleidelijk groeiden we erin en laatst hoorde ik mezelf zeggen: ‘Stuur, kunnen we even stoppen? Dan kan ik mijn voetenbord stellen en meteen m’n jasje vastmaken, want het komt klem te zitten tussen het bankje en de sliding.’

 

Maar nu de piepjesman. Mijn zoon heeft simracen als hobby (digitaal rijden in een raceauto, Max Verstappen is er ook een groot fan van) en in zijn studentenbijbaan beantwoordt hij daar vragen over en lost hij problemen van klanten op. Hij doet dat voor een bedrijf dat pedalensets maakt voor dat simracen. Klanten sturen geluidsfragmentjes mee met hun vraag en zeggen dan: ‘dit geluid hoor ik wanneer ik zus-en-zo doe. Wat is er aan de hand?’ En toen bleek er de piepjesman te zijn: een collega die deze eretitel had verworven door al die geluidjes precies te herkennen en vervolgens de diagnose te stellen. Jargon kan dus ook geluid zijn.


Reageren & delen

E-mail